Nu har du chansen att ta dig an en senior roll inom redovisning med tyngdpunkt på ledarskap på norra Europas största utbildningsföretag!
Vill du arbeta i en organisation med världens viktigaste uppdrag och delar du AcadeMedias engagemang för lärande och värdet det skapar? Är du en trygg ledare med ett genuint intresse för att coacha och vidareutveckla dina medarbetare för att tillsammans uppnå gemensamma mål? Vill du möjliggöra och skapa förutsättningar för ditt team att kunna förbättra och effektivisera processer och rutiner? Om du lockas av ovan samt av att ha ett helhetsansvar för redovisningsprocesserna för ett av AcadeMedias utbildningsområden i Sverige kan det här vara ditt nästa steg!
Är detta din nya utmaning?
I denna roll som chef för de tre områdena redovisning- och bokslut, leverantörsreskontra och kundreskontra arbetar du inom ett av bolagets utbildningsområden. Du och ditt team är en del av AcadeMedias Ekonomiservice som är ett Shared Service Center för verksamheterna i Sverige. Ekonomiservice är ansvariga för redovisning, bokslut, fakturering, intäktshantering samt leverantörsreskontra och har kontor i både Stockholm och Göteborg.
I denna roll kommer du att ha personalansvar för ett större team. Rollen erbjuder stora möjligheter att påverka och fokusera på värdeskapande arbete. Detta görs till stor del genom att coacha dina medarbetare till att parallellt med det operativa redovisningsarbetet kontinuerligt arbeta med utveckling och processförbättring.
Tjänsten är placerad på AcadeMedias huvudkontor i centrala Stockholm och du kommer att rapportera till Chef för Ekonomiservice, vars ledningsgrupp du kommer att ingå i och aktivt ha en bidragande roll i.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
- Leda, coacha och stötta dina medarbetare
- Arbeta proaktivt med ledningsgruppen för Ekonomiservice, delta aktivt i det strategiska arbetet
- Arbeta proaktivt med att förbättra processer och tydliggöra rutiner samt säkerställa kvaliteten i processerna med hjälp av internkontroll
- Stötta och kvalitetssäkra hela redovisningsprocessen
- Arbeta med ständiga förbättringar och vara aktiv i projekt kopplat till exempelvis system
- Hålla dig uppdaterad och à jour med förändringar kopplade till ditt ansvarsområde
Vem är du?
Du har en akademisk utbildning eller motsvarande och erfarenhet av redovisning- och bokslutsarbete. Det är ett krav att du har erfarenhet av personalansvar, där du har lett större grupper. Vidare har du mycket goda kunskaper i Excel och är en van systemanvändare. Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med transaktionsrika flöden.
För att bli framgångsrik i den här rollen är det viktigt att du är trygg i ditt ledarskap och vill leda genom AcadeMedias värdeord Mod, Passion och Tillit. Du har förståelse för att vikten av god struktur och kvalitet i gruppens leveranser är avgörande för att nå framgång i rollen. Vi ser därtill att du behärskar och fortsatt vill utveckla dig utifrån de sex ledarskapskompetenser som AcadeMedia har identifierat; Modig, Lärande, Nytänkande, Beslutsför, Affärsmässig, Uppdragsfokuserad.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar AcadeMedia med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Alexandra af Winklerfelt på Prodiem, tfn 073-922 61 72 eller Jessica Maurell tfn 073-2233 01 17.
Välkommen med din ansökan!
AcadeMedia är ett utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget. Sedan 2016 är AcadeMedia noterat på Nasdaq Stockholm och omsätter cirka 15 miljarder. Läs mer om företaget på www.academedia.se