Lockas du av att ta ansvar för redovisningen för flera bolag och bli en nyckelperson i ett ekonomiteam på ett bolag med stark tillväxt? Vill du samtidigt arbeta i en stimulerande miljö där dina idéer och initiativ verkligen gör skillnad?
Logistea söker nu en engagerad Bolagsekonom som vill bli en central del av ekonomiteamet och växa tillsammans med företaget. Om du letar efter en spännande utmaning där du kan kombinera ansvar, utveckling och trivsel – då är detta rollen för dig!
Ansvarsområde
I rollen som Bolagsekonom hos Logistea kommer du ha ett helhetsansvar för redovisningen av ett flertal bolag. I ansvaret inkluderas så väl löpande redovisning och årsredovisningsarbete som genomförande av analys och uppföljning av bolagens finansiella resultat. Du kommer att ta ett aktivt ägarskap för de bolag du ansvarar för och säkerställa att arbetet utförs med hög kvalitet och effektivitet.
Logistea är ett bolag i förändring och tillväxt, där din roll som Bolagsekonom blir central i att tillsammans med ekonomiteamet driva förbättringsinitiativ och utveckla processer och rutiner för att stötta bolagets fortsatta framgång. Här uppmuntras du att ta egna initiativ och bidra med nya idéer. Rollen erbjuder en bredd som innefattar arbete med både system, controlling och analys, utöver ditt redovisningsansvar. På sikt ges du möjlighet att utveckla dina kompetenser och bredda din professionella roll i linje med dina ambitioner och drivkrafter, samtidigt som du blir en nyckelspelare i Logisteas tillväxtresa.
Tjänsten är placerad på Logisteas huvudkontor på Östermalm i centrala Stockholm, med viss möjlighet till hybridarbete. Du kommer att arbeta nära hela ekonomiteamet, bland annat Redovisningschef, som du även rapporterar till.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som bolagsansvarig kommer dina främsta arbetsuppgifter att vara:
- Kvartals- och årsbokslut
- Årsredovisningar
- Löpande redovisning, avstämningar och periodiseringar
- Resultatuppföljning och analys av dina bolag
- Delaktig i frågor relaterat till ekonomisystem
- Delaktig i förvärv och försäljning av nya bolag
- Inkomst- och skattedeklarationer
- Kontakt med myndigheter, revisorer och banker
- Delaktig samt drivande i diverse utvecklingsprojekt inom ditt ansvarsområde
Vem är du?
Du är en engagerad och självgående person med en stark förmåga att planera och driva arbetet framåt på ett strukturerat och effektivt sätt. Du har ett skarpt öga för förbättringsmöjligheter och tvekar inte att lyfta fram nya idéer för att skapa utveckling. Med din optimistiska inställning och nyfikenhet tar du dig an utmaningar som möjligheter att hitta innovativa lösningar. Du ser vinning i att ha ett gott samarbete med såväl kollegor internt som externa aktörer, och värdesätter att sprida en god stämning runt dig i arbetet.
Din profil
Vi söker dig som har en relevant utbildningsbakgrund inom ekonomi. Du har erfarenhet av kvalificerad redovisning och arbetar troligtvis idag som Bolagsekonom eller Redovisningskonsult, där du har erfarenhet av bolagsansvar och att sköta redovisningen ax-limpa. Du är en van systemanvändare och du ser systemstöd som det självklara verktyget för att effektivisera och förbättra ditt arbete.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Logistea med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Jakob Altensten på Prodiem, tfn 073-344 51 80.
Välkommen med din ansökan!
Logistea är ett fastighetsbolag inom lager, logistik och lätt industri, med visionen att vara den naturliga partnern till företag som efterfrågar moderna hållbara lokaler inom detta segment. Efterfrågan på lager- och logistiklokaler är betydande och Logisteas tillväxt har varit kraftfull sedan den första fastigheten förvärvades i slutet av 2019. Logistea växer genom förvärv, utveckling och förvaltning av fastigheter och mark och äger idag fastigheter för runt 13 miljarder kronor i åtta länder.